Web Promotie

Sociale media

Alsmaar belangrijker voor de (online) présence van een bedrijf is de aanwezigheid en activiteit op de verschillende sociale media, zoals onder meer Facebook en Twitter. Deze vormen eigenlijk een uiterst geschikte plaats om met bestaande en toekomstige klanten in contact te komen, buiten de eigen website om. Heel wat bedrijven hebben intussen ook door dat deze uiterst krachtige media zijn en hebben hier dan ook een perfect uitgekiende marketingstrategie voor ontwikkeld.

Ook al gaat de ene hier al wat verder in dan de andere, het is wel een tendens die moet toegejuicht worden. De meest standaardaanpak is het aanmaken van bijvoorbeeld een Facebook, Twitter, LinkedIn of Pinterest account en via deze weg periodiek boodschappen uitsturen of reclame te maken. Voor een uiterst minimale kost hou je zo prospects perfect op de hoogte.

Een andere optie is dat bedrijven actief op zoek gaan naar berichten waarin ze vermeld worden, en vervolgens daarop gaan reageren. De afstand tussen klant en bedrijf verkleint, en zorgt vaak voor een betere relatie tussen beide.

Hebt u echter niet de nodige expertise of tijd om een dergelijke campagne op poten te zetten, helpen we u hier natuurlijk graag mee verder.

Mailings sturen

Naast het promoten van uw bedrijf via de populaire sociale media zijn ook het uitsturen van mailings van goudwaarde. Via dergelijke mailings is het namelijk mogelijk om relatief eenvoudig een uitgebreide doelgroep aan te spreken.

Vaak worden er zo'n mailings uitgestuurd om nieuwe acties kenbaar te maken aan hun klanten, of om een rondvraag te doen naar deze laatste hun mening over bijvoorbeeld de aangeboden producten, de dienstverlening, … Op deze manier kan men dus bijzonder nuttige info bekomen over de perceptie van de onderneming bij klanten.

Wij kunnen u alvast helpen bij het opzetten van een dergelijke mailing campagne, want hier komt misschien wel meer bij kijken dan aanvankelijk gedacht. Ten eerste zijn er in België hieromtrent duidelijke wettelijke regels opgesteld die men moet respecteren. Daarnaast is de layout en structuur van de mails best conform de rest van uw bedrijfswebsite. De eerste indruk van een mail moet er namelijk één zijn van betrouwbaarheid, indien deze niet meteen in de prullenbak wenst gegooid te worden.